Sunday, December 13, 2009

# Program Kembara Mencari Ilmu 2009 #


Tarikh : 12 - 19 Disember 2009
Tempat : Serendah Sekebun Bunga Holiday Homes, Sik, Kedah.
Penganjur : Unit HCM, TM Kedah & Perlis





Finally, my blog updated ! ^_^


Alkisahnye..jumaat n sabtu lepas aku join staff-staff HR berprogram di Sik. Memandangkan aku still jobless dan kebosanan lepak di rumah seorang diri..Abg Ayiem, Kak Umi n Abg Faudzy pun dengan berbesar hatinya mengajak aku join event dgn dorg..ehehehe :D Practical student kesayangan la katakan. Ahakss ! (masuk bakul angkat sendiri neh~ adeh :P) Peduli apa aku..mmg rasa disayangi pun ^_^

Aku pun melompat gumbira la. Ade gak activity..xde la melepak kosong je kt umah melangut depan TV. Ngahahaha~ So, jumaat ptg tu Kak Umi dtg amek aku kt umah then husband die antar ktorg g Sik. Bertolak dlm kol 4.30 smpi sana dlm kol 6. As usual, aku 1st time smpi Sik. Aritu masa kenduri umah Abg Faudzy 1st time smpi Pokok Sena. Wah ha ha ! Kesian kat aku. Kedah murtad rupenye =P Takper, Kak Umi ckp..pasni kami ade program lagi kami bwk Hajar skali. Yeayyyyy. Seronottt (",)

Program Kembara Mencari Ilmu ni ala-ala kem motivasi utk bebudak sekolah rendah n menengah but more to islamic la sbb objektif utama utk hafal surah-surah lazim al-Quran dan surah Yasin. But still ade games n ceramah motivasi lain la. It's like 3 in 1..get knowledge,having fun n learn to be independent. Lokasi program pun strategik sbb tmpt tu sunyi, aman-damai, hijau dgn pokok yg sgt byk, ade sungai bagai plus mmg mandi air sungai even dlm bilik chalet. Malam tido best giler sbb sejuk. Sesuai la nak hafal-menghafal kan. Utk tenangkan minda pun bagus. I loikeee !~

A night b4 program, standard la tido lambat. Participants dari KL smpi kol 11 mlm. Bla bla bla kol 12 baru dorg check-in. Pastu baru la aku, Kak Umi n Abg Faudzy start prepare everything utk registration esok paginye. Even aku dh ngantuk tp enjoy giler sbb dpt layan loghat Sik yg dituturkan oleh Abg Rosli n Abg Ayiem yg sebok nk ckp gak even x reti. WAH HA HA. Ala-ala kelantan campur siam. Adoiyaiii. Pecah perut weyy gelak. Tubik, kelik, bahong sumer ade. Selesai keje kol 2..pastu naik bilik terus pengsan. Kol 530 dah bangun tgg Q nak mandi. Manyak mantok wooo. Ari sabtu tu, kol 830 gerak ke Masjid Chepir utk registration smpi kol 12 baru beres semuanya then balik ke Holiday Homes utk next activity. Aku dgn Kak Umi just ke sana utk jd urusetia pendaftaran shj. Lepas siap keje-keje yg sepatutnya Abg Faudzy antar kami balik umah memasing.

A SPECIAL THANKS to Abg Ayiem, Kak Umi, Abg Faudzy, Abg Zakri n Ustaz Aisha for inviting me to join your event. Next time ajak lagi ok. Wonderful Moments to be remembered. I'm loving it ^_^

No comments: