Sunday, July 5, 2009

# Internship #

Hari ni dah masuk minggu ke-4 internship aku. Aku buat praktikal dkt Human Capital SSO, TM Kedah/Perlis Aras 4 Bangunan Kristal. Aras 4 : haaaaaaaaa, level paling sejuk OK !~ Sejuk beku dibuatnya manusia-manusia kat tingkat 4 tu. Adoiiyaiii (!_!)

So far, ok la..staff kat unit aku tu sempoi-sempoi je semuanya. Banyak gelak ketawa..ade je yg nak buat lawak, wah ha ha :)) Even memula aku agak culture shock cket, yela..lama aku x dgr loghat kedah stok pekat giler kan. Plus, ada 3 org student UUM sama gak praktikal ngn aku n hmmm, u shud noe wut i mean..ahahaha.Masuk situ mmg kaw-kaw wa ckp lu. Lelama ok la..just have fun of it. At first mmg ada sedikit tekanan but then i have to be professional..i'm trying my best to adapt to dat situation n alhamdulillah..it works !~ ^_^

Ape je keje yg aku buat? Haaaaa, of course la yg simple-simple je tapi relate dgn HR la. First day aku dah kena join dak2 UUM tu buat filing. Ala-ala update data pekerja n key-in masuk excel..about 2 weeks la jgk buat filing tu coz byk categories. Then,uruskan student yg baru lapor diri + tamat latihan + tolak tawaran praktikal. Latest dak2 praktikal jadi urusetia utk interview session kenaikan pangkat anggota bukan eksekutif Kedah/Perlis. Aku byk handle data yg berkaitan utk interview tu..calculate d' average marks of performance among d' qualified candidates n arrange schedule for d' interview session. Tapi bkn aku buat sorg la..aku mbantu abg ayiem je..hehehe ^_^ He's giving me d guideline then aku follow je la. So dis week n next week will be dat interview session..6 july till 14 july. Ade la keje nak buat kan, takde la melanguttt je mcm arini. Ngahahahaha. Aku boleh conclude yg aku mostly belajar about promotion of d' employees la setakat ni.

Agak penat la jgk g keje ari-ari. Kuar pagi kol 8 smpi umah ptg kol 6. Letih beb ~ mata aku leh tahan paling lama smpi kol 11..tapi setakat ni, kol 10 aku dah selamat belayar la. Kalau ari puasa, kol 9 tak sedor diri dah :P Borak-borak ngn mak, aku ckp kt mak : letihnya dok dlm aircond 1 hari walaupun keje x teruk sgt..skrg single ok la, balik umah mkn minum dh tsedia + baju leh kumpul weekend basuh + tido mlm xde org kacau..kalau dah kawin? Pergh !~ Takpe la, tak cukup bersedia la aku rasa. Kawin?? Nanti kot ! cube teke ayat iklan ape..Wah ha ha :))

OK, nak p tgk mentor n iron tudung..baju dh siap iron utk 3 hari. Kah3 :D See u guys later..daaa ~~

2 comments:

Sha Lew Lew said...

TM sana ada perlukan pekerja berdedikasi tak? kalau ada roger I? bleh I migrate ke kedah. bleh sewa rumah ang! :D :D

jart said...

wah ha ha..sewa rumah cheq mahai tau !~ :)) bhgn sales perlukan student praktikal shj..harap maklum :D

diri sendiri pun belum tentu dpt keje pasni :(