Tuesday, April 7, 2009

# Oh UMNO ! #

Hai kawan-kawan sekalian...ehehehehehe :) In my previous entry I did say to post my view about UMNO..I mean the latest changes of the powerful people inside. I'm sure d' entire nations did aware about the changes in UMNO.

p/s : ada org tertunggu-tunggu entry ni rupanya..unbelievable :P

Al-kisahnya..masa mid-break aritu 4 hari terakhir aku kat rumah mmg sgt-sgt patriotik ok aku rasa. Mana taknye..dari 25/3 smpi 28/3 TV kt umah tu mostly channel yg ditonton adalah channel yg siar pasal perkembangan Pemilihan Ketua Pemuda, Ketua Wanita, Ahli Majlis Tertinggi, Naib Presiden n Timbalan Presiden. Cannot change u noe. Semangat kenegaraan yg tinggi :P Maklumlah, ayah den org kuat UMNO !~ harap maklum :D Boleh dikira org kuat UMNO la dolu-dolu kt Kuala Kedah tu ha. Umur pun seangkatan dgn Tun Mahathir Mohamad (my beloved idol ^_^ ) Depa dua ada bergambaq sama-sama aku habaq hang..haih !~ Jeles neh..siap frame lg gambaq tu simpan kt umah. Isk Isk Isk :D Ahahahahaha. Mak aku pun sokong UMNO gaks. Secara tak langsungnye, aku pn mengisytiharkan diri ini sebagai org UMNO..ngeee :)

Reason aku sokong UMNO :
1) Pemimpin-pemimpin lama UMNO yg telah berusaha memerdekakan Tanah Melayu...bukan PAS, bukan DAP, PKR langsung tak masuk list :P
2) Kerajaan di bawah pimpinan UMNO yg telah membangunkan Malaysia ke tahap yg membanggakan hari ini..obviously masa era Tun M, bapa pemodenan Malaysia.
3) Barisan alternatif hanya mampu bercakap kosong dgn propaganda-propaganda yg hanya dijanjikan sebelum pilihanraya tapi tak dapat ditunaikan pun akhirnya. Makin hari makin huru-hara, makin berpecah dan makin ramai yg meletakkan jawatan. Buktinya Kedah sgt mundur di bawah pemerintahan PAS. Sekadar bertahan..uhuhuhuhu
4) Aku sgt yakin dgn UMNO yg terbukti kemampuan pemimpin-pemimpinnya utk memerintah negara except for d' 5th Prime Minister who is failed with his mission.
p/s : ini hanya general knowledge (org BA yg baca ni mesti ckp : ala,baca utusan mmg camtu..pro-kerajaan :P) & it just my opinion ok :)

Pasal Pemilihan UMNO aritu aku sgt berpuas hati dgn tiga keputusan utama yg diumumkan except for one.

Timbalan Presiden : Tan Sri Muhyiddin Yassin
Ketua Wanita : Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil
Ketua Pemuda : sorry to say..ini cilakak ! ahahahahaha Khairy Jamaluddin yg menang??? WTF !

Timbalan Presiden n Ketua Wanita mmg menepati ramalan...org yg Tun M expect menang alhamdulillah dipermudahkan. Tahniah kpd kedua-duanya. Both takde masalah masa mengundi n kira undi. Pengumuman pun tak la lama sgt nak tunggu. Ketua Pemuda mmg cam bangang ar..it takes too many hours to count just for bout 700++ votes. What the??? Dari cerita belakang tabir yg aku dpt..actually Datuk Mukhriz dah menang but then KJ x puas hati n mntk kira undi lagi sekali mcm kes kt Rembau dlu. At last, die yg menang. Pastu..nak buat ucapan terima kasih yg agak buduh la aku rasa..x payah la kan nk ckp yg die dlu org ckp konon2 akan jatuh pas Pak Lah resign. He's nothing la after that (mmg pun if die kalah) but then it's like all that ckp-ckp are not true. He's proven to be accepted as a leader. Blerghhh...sgt tak boleh diterima, dok suap mulut semua voters mmg la menang. Sekian,terima kasih. Aku n my parent tgg result Ketua Pemuda smpi dkt kol 12 n at last kami sgt kecewa..tak berbaloi rsny bersengkang mata utk result camtu. FYI, mak ayah aku sgt patriotik ok. Kalo time main election 3-3 beranak akan tido depan tv tgg keputusan. Ahahahahaha.

Haaaaa...tu la citernya psl UMNO yg aku nk update. No need to say lebih-lebih la kan..I just want to comment generally. Anyone rasa annoyed don't have to read ok !~ :) Tapi confirm dah abis baca kn...kah kah kah :D Layan ~~~

-chow chin chow-

Da-Da

6 comments:

Sha Lew Lew said...

Bersemangat hang ni. Undi lew Hajar untuk jawatan welfare kerajaan vampire kita! chairman sudah ditabalkan kepada Farah Cullen, hang jadi welfare buleh yoh!

Semestinya saya advisor kerajaan vampire ini! Hah hah hah!~

Dan sAya FaNa said...

hahahaa.. aku nak gak..sbb bibir aku slalu berdarah.. aku slalu hisap darah sendiri dowh..kira vampire la tu kan..ngegegeg

evil mashi said...

sorry to say, bukan UMNO yg memerdekakan malaya. bukan UMNO yg memperjuangkan kemerdekaan. nak tau lebih lanjut, nanti ceq cerita kat ang noh. huhu

jart said...

sha lew lew : welfare division eh !~ bleh bleh..free supply utk air sirap every month..ok,it's not fani ! :P

cik fana : sejak bila hang layan twilight nye vampire ni..bkn x suke ke b4 ni..xde action !~ romen2 atas pokok bagai ~~ ahahahaha :))

evil mashi : ok then, parti perikatan..ye la dlu ade semangat 46 + PAS pn dh ade gak..tp Tunku Abdul Rahman pemimpin UMNO !~ ingat la gak lg cket2 sejarah yg blajar kt sek dlu :D:D:D

Nor Adilla said...

suke entry nehh!!
patriotik ok!!
tok kak siap bg borang sruh msk..ahahha..
tp kemenangan KJ satu kesilapan..isk..isk..:-p

jart said...

kak dila : veteran2 UMNO mmg sgt patriotik sbb they're in dat situation during d' critical time of Malaya..they knew who they shud really support :) psl KJ tu redha ja la..maybe Mukhriz jd menteri ~ who knows ! hope so ^_^