Wednesday, May 6, 2009

# From Quay Side to Jonker #

Date : 2 May 2009
Location : From Quay Side to Jonker

Ada apa dgn date & location kt atas ni? Something special ke? Haha ! :p

Begini ceritanya..

Pada tarikh di atas lebih kurang pukul 10 malam..aku + FW + Uyah sedang menunggu sekumpulan putera (putera la sgt) : 4 org sumenye dgn gelaran Dukustreet, dari Pasir Gudang yg sudi dtg melawat student2 MMU kt Melaka ni ha..one of them SUPA SENIOR MMU tau..hahaha :p

Senarnye mlm tu aku temankan Farah jmp cik abe die,incik Fauzi. F&F ! Sweet ek dia org ^_^ Plus, mmg sweet pun in reality. Aceceh. Aku jadi uphill driver..but dis time jln berbukit yg ada ms on d way tu selamat diredah dgn jayanya..Wah ha ha ! Lambat gak la dorg ni smpi..sesat kot aku rs, mesti dok pusing2 area Kota Laksamana tu :D Masa on d way tu Syed Andika demand nk tgk bola, Abg J nk mkn makanan tradisional la bagai..memcm. Mr. Kumin je cool tak demand pape :) At last lepak dkt Quay Side area kincir air besar tepi Sungai Melaka tu. Ramai la gaks rakyat Melaka yg outing mlm tu..dgn panasnye lagi n aku start la batuk kung kung kung. Pandai sgt pakai baju hitam. Adoiyaii O_o Tak selesa betol ~

Lepas mkn je mulelah aktiviti wajib Dukustreet..apa dia hang nak tau? Photoshoot. Sorg2 bwk kemere gedabak memasing dh mcm handbag dh aku tgk. Haha ! Aku tak join sgt sbb dok kung kung kung. Just cuci mata tgk org-org sekeliling n suasana mlm Bandar Hilir. Then kami jenjln kt Jonker. Lama la gak sbb SUPA SENIOR MMU stuck kt stall jual-jual brg magic. Dok belajaq magic plak dah. From info. retrieved, that is his interest..ok layan :p. In between tu sempat la aku dok ngarut gelak-gelak ngn Uyah suker giler sbb Uyah dok berusaha ckp utara : cheq ghasa hangat ! Lawak seyh. Sedap didengar n buatkan aku tergelak. Wah ha ha :))

Tujuan utama Farah nk jumpakan aku dgn soulmate die tercapai la..nice la orgnye. Peramah sgt. Friendly btol smpi aku tak sempat minum air dh kene kitai. Kitai? Sejak bile aku pndi gune loghat selatan ni. Isk isk..cheq masih rakyat utara yg setia la ! :D Papepun enjoy la outing mlm tu. Even aku menjadi mangsa kene kitai mlm tu aku pasrah je la. Haha ~ Satu je, aku impressed sbb aku tak blushing. Aku rs aku sgt cool n steady mlm tu. Ahaks :D

Gmbr lom ade nk upload. Nanti la ye kalo ade rezeki aku upload :)

Special thanks to :
Farah Wahidah + Uyah + Pojie + Abg J + Aza + Mr.Kumin ^_^

No comments: